F15 und F30 Frage aus Canada

Dieses Thema im Forum "Allgemeines zum BMW 2er F2x" wurde erstellt von Rob 125i E82, 22.06.2014.

  1. #1 Rob 125i E82, 22.06.2014
    Rob 125i E82

    Rob 125i E82 1er-Fahrer(in)

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    Hallo zusammen,

    Ein bekannte hat eine Frage die ich auch nach benötigung der Suche nicht einordnen konnte.

    Bitte dieses Thema in den richtigen Bereich verschieben wenn ich hier absolut falsch bin.

    Die Frage lautet so:

    So the fan on my F15 and F30 turn on everytime i turn on the vehicle, regardless of the previous status (ON/OFF) that it was before shutting off the engine...
    My 4 months old F15 wasn't like this when we bought it (neither was my previous F25). The fan would remain off if the last status was off before shutting off and vise-versa. But ever since the reprogramming done by the dealership because they wanted to change a part (not to mention the quality concern on a 2 weeks old $90,000 vehicle that needed a part replacement!), it now performs like this... dealership tells me the new firmware/softwares are like this and there's nothing we can do!
    What is the benefit of this and why is this functioning in such manner?...Everytime I turn on the vehicles, a burst of unwanted air blows into my face even if the fan was off previously? not to mention the pressure it imposes on the engine when the car is turned on...
    The service manager tells me, it has to do with detecting the amount of cabin condensation and safety measure...really??? so every time, even after 5 min of car shut down???
    It is like having your windshield wipers or radio turn on everytime you turn on your car! Is this normal?
    ...technical savvy folks, any comment or resurrection?
     
  2. AdMan

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  3. deftl

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    just the same with F20 since the beginning of Serial car production.

    ther will be one singel Option, reprogramming outside the BMW Company....BMW will and can NOT Change this behaviour....

    have a look at coding orums in the US site or the theme inside this Forum....

    I personally set teh A/C all the time ON and in AUTO function at the lowest auto-fan mevemnet, so it seems usable in summer and wintertimes.....fan rpm can then set higher, if necessary....
     
  4. deftl

    deftl 1er-Guru

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    there will be one singel option, reprograming outside the BMW Company....BMW will and can NOT change this behaviour.

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  5. #4 dacno1982, 22.06.2014
    Zuletzt von einem Moderator bearbeitet: 22.06.2014
    dacno1982

    dacno1982 Guest

    Um dir helfen zu können, sollte man zumindest den verbauten Motor wissen.
    Alles andere ist Kaffeesatzleserei, wie wir hier in Deutschland sagen :icon_cool:

    Beim 35i Motor gibts teilweise Probleme mit dem Kühler / Ventilator. Das du nichts mit der Suche gefunden hast, wundert mich nicht, denn das ist das 1er/2er Forum :wink:

    Bei den Canada / US Modellen sind sowieso einige Dinge, grade bei der Kühlung anders, nennt sich "Heisslandausführung".

    Bei der "Aircondition" läuft der Lüfter auch. Läuft er lange nach, nach dem Motor-aus ?

    Ist ja bei euch kein großes Problem, die Amis und Canadier bekommen ja serienmäig 4 Jahre / unlimited Mileage Garantie...

    Das ganze in meinem besten Schul-Englisch: :mrgreen:

    --- If we should help you, we need to know the engine, at least. The US / Canadian Versions of all BMW Cars are different to the german-Version, they are equiped with a different Engine-cooling and some other stuff, called "Hot Country Version"
    Maybe it comes from the aircondition, the fan runs always when aircondition is on high output. Thats normal: Did the fan stopps imediately after engine turn off ? Try out to put the AC off.
     
  6. #5 misteran, 22.06.2014
    misteran

    misteran 1er-Guru

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    Geht doch darum, dass die Klima/Heizungsanlage nicht ausbleibt, wenn diese zuvor ausgeschaltet wurde, beim Motorstart.

    Mich stört das verhalten auch. Man kann zwar was codieren, dann bleibt das ganze System immer aus beim Motorstart, auch wenn vorher das System an war.
    Abgesehen von seltsamen nebeneffekte die ich hatte ... habs dann wieder auf Serie codiert, wo immer das System angeht.

    Ich finds auch blöd. Beim Vorgänger war es nicht so. Würde es auch besser finden, wenn einfach der letzte Status des System angewendet wird beim Motorstart.

    Denke hat einfach was mit dem Comfort Modus zu tun in dem der Wagen startet. BMW sieht es wohl so, im Comfort Modus soll es laufen.
     
  7. #6 Rob 125i E82, 23.06.2014
    Rob 125i E82

    Rob 125i E82 1er-Fahrer(in)

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    @ Alle,

    Schon mal recht herzlichen dank für die Informationen.

    Ich werde für David (dacno1982) mal fragen welcher Motor es betrifft.

    Das von Deftl werde ich auch mal durchschicken.

    Und von misteran werde ich mal übersetzen und als möglichkeit erwähnen.

    Gruss Rob
     
  8. AdMan

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