B58 weird noise under the hood

Diskutiere B58 weird noise under the hood im BMW M135i / M235i / M140i / M240i Forum im Bereich Informationen zum 1er und 2er F-Modell ab 2011; Hi guys, can you hear this noise ? Not the clicking, but the buzzing, lower frequency, noise. It's coming from this area, I can also hear it with...

1. #1 luke7110, 01.02.2020
    luke7110

luke7110 1er-Interessent(in)

Fahrzeugtyp:
    M140i
    Motorisierung:
    M140i xDrive
    Modell:
    Hatch (F20)
    Spritmonitor:
    Hi guys, can you hear this noise ? Not the clicking, but the buzzing, lower frequency, noise.
    It's coming from this area, I can also hear it with the engine cover on and closed bonnet.
    I'm unable to locate it precisely, but it looks like it's near the fuel pump, on the right.

I begun to hear it one month ago, I think it didn't changed since then.
    I can hear it right after I start the car, with cold or hot engine, and it silents right when I press the ignition button to shut off the engine, like a fraction of a second before the engine.

I went to the dealer for the first oil change a few weeks ago, they told me it's the B58 normal engine noise... But I'm not convinced ...

A guy from UK suggest to look for a loosen heat shield, but I'm not sure where to look.
    Another guy told me he had the same noise on his m135 (N55) and dealer fixed it with a new valvetronic servomotor, but on the B58 the servomotor is located on the opposite side of the fuel pump.

What you guys think ? Ever heard this before ?

Thema:

B58 weird noise under the hood

Die Seite wird geladen...

B58 weird noise under the hood - Ähnliche Themen

1. B58 Motorproblem

B58 Motorproblem: [M140i Handschalter] Ich habe seit heute leider ein Problem an meinem Motor. Ich habe es schon beim Anlassen bemerkt, dass er wesentlich höher...
  2. JB4 B58 mit Bluetooth

JB4 B58 mit Bluetooth: Hallo, Ich würde eine JB4 Burger Motorsport Box für den B58, gerne mit dem Bluetooth Adapter suchen. Viele Grüße Marco
  3. [F20] Akra für 140i bzw. B58

Akra für 140i bzw. B58: Moin, biete Akra EvolutionLine für B58, Anlage war rd. 8500KM verbaut. Achtung, Endrohre sind Custom aus 88,9mm Edelstahlrohr in blank, diese...
  4. B58 Stage 2 welche Zündkerzen ?

B58 Stage 2 welche Zündkerzen ?: Habe gehört das mit Stage 2 die supra oder M3/M4 Zündkerzen besser funktionieren als die Serien Kerzen. Weiß jemand mehr und hat Erfahrungen damit?
  5. [F2x] B58 Ansaugung mit Resonator Stopfen

B58 Ansaugung mit Resonator Stopfen: Moinsen, ich habe die B58 Ansaugung geöffnet und Metallstopfen angefertigt. Jetzt möchte ich sie aber abgeben. Die Stopfen sollten noch verklebt...
  1. Diese Seite verwendet Cookies um Inhalte zu personalisieren. Außerdem werden auch Cookies von Diensten Dritter gesetzt. Mit dem weiteren Aufenthalt akzeptierst du diesen Einsatz von Cookies.
    Information ausblenden